
Бізнес висунув ідею залучення прямої зовнішньої допомоги для Укрзалізниці
Укрзалізниця нещодавно підвищила тариф на вантажоперевезення аж на 70%. Таке рішення болюче вдарило по експортерам, які є одними із основних постачальників валютної виручки в Україну.
За даними УЗ, це дозволить додатково залучити 11,2 млрд грн. Проте немає розрахунку, як це вплине на український бізнес. А вплив цей вкрай негативний, вважають в Українському союзі промисловців і підприємців.
Після блокади портів залізниця перетворилася на один з найбільш затребуваних видів транспорту. За даними самої компанії, 48% всіх перевезень в напрямі ЄС є залізна руда (48%) та зернові (25%). Раніше ці позиції йшли через морські порти.
Проблема в тому, що здорожчання логістики в 2-3 рази – не тільки через тариф УЗ, але й супутні витрати – унеможливлює отримання експортерами прибутків. Ціна на сировину в ЄС та інших країнах світу падають.
Пшеничні котирування на світових біржах продовжують опускатися, теж з саме стосується сталі (падіння на 15%).
В такому контексті українським експортерам стає невигідно постачати свій продукт на зовнішні ринки, іноді це навіть означає працювати в мінус.
Антикризовий штаб допомоги бізнесу і промисловості, що діє при УСПП, залучив до обговорень Мінінфраструктури, Укрзалізницю, широке коло представників аграрної сфери та ГМК, щоб обговорити шляхи вирішення даної проблеми.
Крім презентованих рішень щодо розширення пунктів пропуску, придунайської портової інфраструктури, діджиталізацію процесів, розбудову терміналів і т.д., прозвучала ідея щодо залучення прямої зовнішньої допомоги від ЄС для УЗ у розмірі 30 млн. доларів щомісяця до моменту розблокування чорноморських портів.
«Це обґрунтована потреба, з огляду на ті виклики воєнного стану, які ми маємо, обсяги руйнування залізничної інфраструктури та труднощі із експортом агро-, гірничо-металургійної продукції в напрямку ЄС», – зазначили учасники засідання.
«Стратегічна візія» — організація, яка сприяє економічній, інфраструктурній та ментальній відбудові України