
Відновлення, зміцнення та розвиток українських медіа у 2023 році: експертне обговорення
3 травня відбулося експертне онлайн-обговорення медійників і науковців, щодо відновлення, зміцнення та розвитку українських медіа у 2023 році. Захід проводила Фундація Суспільність за сприяння Детектора медіа, «Інтерньюз-Україна», Незалежної медійної ради та проєкту National Press Club Ukraine. «Стратегічна візія» публікує тези з обговорення:
— За час війни припинили працювати близько 230 редакцій. Є видання яким росіяни не просто розбомбили редакції, а буквально знищили міста, де ті працювали. «Медіа є, а міст для яких вони працювали – немає».
— Можна говорити, що припинилося падіння медіаринку, яке тривало протягом 2022. Але на цьому позитив закінчується, бо видання опинилися на «фінансовому дні». Декому допомагає вижити джинса від бізнесу, іноді сумнівного.
— Гранти називають ледь не єдиним джерелом фінансування для медіа (бо невідомо коли відбудеться відновлення рекламного ринку). Водночас потреба у грантодавцях має сприяти покращенню якості медіа, бо вони мають ще ретельно стежити за дотриманням професійних стандартів та за своєю репутацією.
— Популярність Телеграму ускладнила роботу багатьох редакцій, бо месенджер забрав аудиторію з новин. Також телеграм-канали часто «паразитують» на контенті класичних медіа та порушують авторські права. Також йшлося про те, що багато великих телеграм-каналів працюють у збиток, а влада надто «легітимізує» цю платформу.
— Експерименти зі штучним інтелектом дали неоднозначні результати. Деякі редакції розглядають його як цікаву опцію, інші припускають, що скоро зможуть замінити частину співробітників на ШІ.
— Тренд на розбудову спільнот та залучення донатів не сприяв фінансовій стабільності медіа. Аудиторія донатить на армію, а не контент
— Щоб ефективно працювати, медіа мають партнеритися та робити спільні проєкти з іншими виданнями.
«Стратегічна візія» — організація, яка сприяє економічній, інфраструктурній та ментальній відбудові України